SHASHA SUKA AWAK JUGA!

Monday, February 28, 2011

SHASHA SUKA ORGANIZED APA JUA MAJLIS BERSAMA KELUARGA TERSAYANG

 
SHASHA SUKA ORGANIZED APA JUA MAJLIS...
BERSAMA KELUARGA TERSAYANG... 

Assalammualaikum semua teman-teman..:):) lama betul tak up date blogs shasha suka ni ekk.. bukan boleh sesuka masukkan N3 oke..namanya aje suka.. tak boleh sesuka hati i oke.. hehe.. sebab blogs shasha suka ni khas dan khusus untuk hobi dan perkara yang shasha suka lakukan... ada banyak tapi tak sempat nak up date kat blogs ni ekk.. apa taknya kalau dah blogs ada 6 buah! bukan temahak ekk. tetapi mengikut kategori ekk.. sebenarnya ada banyak yang shasha nak share apa yang shasha suka.. hobi i ni banyak bukan 10 atau 20! belum lagi tu termasuk hobi koleksi kasut, aksesori, tudung, pinggan mangkuk, cawan secomey idak, baju sejuk wahhh.... kalau share semua tu aje memang ekk.. i ni bukannya artis pun, orang biasa aje... nak tanya ler ni sikit ekk.. artis aje ke yang ada hobi??? mereka pun manusia jugak yer tak... so tak salah kalau i share pada semua.. lagi pun kena ler dengan tajuk di blogs i ni kan.. suka.. so yang i suka aje yang i akan masukkan ke dalam blogs kesayanganku ini ekk... sebelum i share dengan you all topik di atas tu.. nak ler beritahu pada you all ekk.. i paling suka menjengah blogs kengkawan yang suka share hobi mereka ekk.. macam best gitew... suka! suka! suka! sebab apa??? sebab i suka sangat tengok benda2 yang pelik... yang i tak ada tapi orang lain ada... tu yang i suka tu hehee.. lain tak de! dah jom! sambung cerita berkaitan dengan topik di atas tu ekk..

SHASHA SUKA ORGANIZED APA JUA MAJLIS...
BERSAMA KELUARGA TERSAYANG...

 
Kengkawan lain shasha tak tahu ler suka ke tak.. tapi shasha memang ler suka sangat mengendalikan apa jua majlis acara makan-makan ni ekk.. nak tahu kenapa??? sebab i ni jenis happy go lucky! bila kita raikan apa jua majlis.. hati ni gembira sesangat! hilang segala stress asyik duk menaip manuskrip novel tu ekk.. tension tau! tu yang shasha suka organized segala apa jua majlis! shasha suka! suka! suka!
 gambar di atas tu sewaktu majlis ulang tahun bonda tersayang yang ke 66 tahun! i memasak, i ogranized, i buat kek.. pendek kata dari A-Z all done by me! walaupun i ada pembantu rumah.. dia cuma tolong cuci pinggan aje oke.. kerja memasak, menyediakan dan menghidang, menyiapkan meja semua shasha yang lakukan... kenapa??? sebab suka dan kepuasan yang tidak terhingga setelah melihat hasilnya! shasha suka!
tu dia kek BONDALICIOUS yang shasha buatkan untuk majlis ulang tahun bonda.. nak tahu cerita panjang lebar sepanjang majlis tu sila jengah blogs shasha yang satu lagi tu ekk.. tu tu... 

MAJLIS ulang tahun yang ke 7 anak dara kerempeng i tu ekk... Princess Nellysha... pat majlis kekanak riang i memang suka! suka! suka! nak tahu kenapa????
kek berwarna-warni.. banyak candys dan memacam games kekanak riang ada... shasha suka! suka! meriah gitewww....
kek tu i buat sendiri.. bila dah kering idea.. ko pacakkan aje dengan candy! ahakz! meleleh aje air liur kekanak riang tu ekk.. shasha suka!
BUkan kek dan juadah aje i buat.. yang paling suka bila tiba bab party pek! shasha suka! suka! suka! bila kekanak riang suka! sedekah ekk.. sekali sekala... tiada niat lain...
meriah aje kan... ini adalah antara terapi untuk hilangkan stress... bila berkurung dalam office i tu.. masa banyak di habiskan depan computer... menulis dan bermacam lagi kerja yang i lakukan.. bila buat majlis macam tu... berwarna-warni.. hilang stress i you... shasha suka!
Awwww.. malu gitewww! mengader ler tu hehe.. tu kek majlis ulang tahun perkahwinan shasha yang ke 19 tahun! i buat sendiri oke... dan raikan bersama keluarga terapat sahaja.. sendiri masak sendiri potong kek? boleh gitewww?? apa plak tak boleh kita buat dia hehee.. shasha suka!

hah ni pulak majlis ulang tahun anak sulong shasha yang ke 17 tahun! kiranya majlis remaja ler ni.... lagi ler shasha suka! suka! suka!
 dah ler kekanak remaja tu sporting... apa di suruh dan di cadang join manjang! apa jua aktiviti sepanjang majlis jengah click di >>>>  
 MERIAH! suka tengok kekanak remaja tu berkumpul ekk.. shasha suka!
 pakkal aje.... nak jugak ku melompat cenggitu ekk... shasha suka!
 gambar di atas tu kek dua bijik shasha yang buat jugak khas buat majlis ulang tahun anak adik dak shelly tu ekk... majlis gilang gemilang... dak shelly jemput jiran tetangga.. dengan niat menjamu dan bersedekah! lain tak de! shasha suka!
 bila tengok kek yang i hias tu... shasha suka! suka dengan warna-warni yang ceria.. kengkanak yang tengok lagi ler teruja! sebab colourfull... renungkan sejenak.... warna memainkan peranan penting untuk emosi kita ekk... shasha suka!
 hilang stress memasak kek tu ekk.. bila wajah kekanak riang tu gembira... shasha suka!
 mak kekanak riang tu lagi ler suka! sebab kek sponsor hehe.. pun shasha suka!

 shasha suka berkumpul bersama keluarga tersayang! shasha suka!
 setiap senyuman yang terpancar di setiap bibir itu yang membuatkan shasha suka ler bebenau meng organized kan segala majlis... hanya bersama keluarga tersayang.... untuk teman-teman???? semestinya shasha suka! tapi i dok di hujung ceruk! you all nak ke datang kalau i buat makan-makan???? itu i tak tahu... kalau you all mahu... i bikin jugak untuk you all oke! dengan niat berkumpul.. eratkan silaturahim.. berkongsi cerita.... menjamu selera dan bergembira dah tu jerk! shasha memang suka! okay rasanya cukup setakat ini sahaja buat sementara waktu... niat di hati nak share dengan kengkawan.. koleksi-koleksi.. ermm...... koleksi apa tu???? tunggu..... akan di kongsikan kepada semua.. dengan niat sharing is caring dan bukan untuk menunjuk atau berlumba-lumba sorry i'm not that type of person.. yang ku tahu.. shasha suka! orang tak suka! i tak pakse.. i tetap suka! i suka you all jugak.. muahh.. take care.....

Bersambung..................................

shahriah abdullah novelis mencatatkan sesuatu......

No comments: