SHASHA SUKA AWAK JUGA!

Monday, March 28, 2011

BERMASKER DAN BERLIP MASK KITA JOM!


BERMASKER DAN BERLIP MASK KITA JOM!
eWAH.. cewahh.. ciwahh.. ingat dah tak ada PA tak sempat ke nak mengerjakan muka dan bibir tu ekk.. lagi bersemangat ko! mau taknya... sambil mengemop tu kita bermasker ler dulu.. tu namanya surirumah berhemah! kwang.. kwang.. kwang..  ni nak cepat aje ni ekk.. padahal nak solat Zuhur.. pulak muka tu masih bermasker.. bibir pulak ku tampalkan dengan lip mask... apalagi alang-alang share sekali ler ekk.. sebelum kucuci jap lagi....

FUNGSI MASKER
OKAY... MASKER... tak kira ler jenis masker korang tu haper ekk.. i guna jenama MARY KAY dan ada lagi beberapa jenis lagi jenama.. tapi hari ni i gunakan MASKER FORMULA 1! hah! nah! hambik ko! dah macam racing formula 1 giteeewww... okay... TAHUKAH ANDA.. masker itu penting untuk kulit wajah kita... tak kira ler lelaki atau wanita.. PENTING BAGI WANITA... sebab kulit kita selalu di tampal dengan pelbagai jenis perabah makeup yer tak??? okay fungsi masker ni.. adalah untuk menanggalkan sel-sel kulit mati... ko tulis dalam nota ni tau! hahaa.. kang lepas habis baca ko lupa.. okay sambung lagi ekk.. sebaik-baiknya.. gunakan masker 3 hari sekali.... cuci dulu muka dan lepas tu ko sapukan dengan masker korang laa... abaikan sekitar bijik mata dan bawah mata kang bute! muahahaa... dan juga di atas bibir sila abaikan... lepas ko sapukan masker tu. jangan ko pandang muka ko kat cermin tu ekk.. ko pergi ler buat kerja di rumah tu.. mengemop ke.. hah! i pakai masker time pepagi kala masa nak mengomop oke! dan ianya baru bermula selepas tak ada PA hahaa.. dulu sesuka hati nak pakai bila-bila pun... korang baca ler arahan yang ada pada kotak masker tu ekk.. kekadang lain jenama, lain cara... i gunakan masker formula 1 tu sebab sekarang cuaca panas.. kalau cuaca sejuk ada masker yang jenis lain.. cukup ler i share yang ni dulu oke... lepas ko pakai masker tu ko sental perlahan-lahan... pastu baru di cuci.. hasilnya wajah pasti akan halus, suci lagi bersih! muahaha.. kalau berjerawat gunakanlah masker jenis untuk berjerawat ekk... pastu baru ler ko sapukan dengan perabah-perabah yang lain tu.. nanti i kongsi lagi oke..:):)
 FUNGSI LIP MASK
LIP MASK... yang ni ramai orang tak tahu betapa pentingnya lip mask ekk.. i guna jenama Mary Kay dan beberapa lagi jenis lip mask.. i share yang ni dulu ekk.. Tahukah anda.. fungsi lip mask ini adalah untuk membuang sel kulit mati di atas bibir... jangan ko talakan kat kelopak mata! kang ada tetiba buta hahaa...
Okay.. cara pemakaiannya.. sapukan di atas bibir anda.. sekitar atas bibir.. bukan keliling bibir oke! lepas di sapu.. biarkan dalam 5 minit baru ko sental perlahan-lahan.. masa tu banyak ko sel kulit mati di bibir tu akan tertanggal... Tahu tak hasilnya cemana??? bibir anda akan lembut dan halus DAN PINK KELER GITEWW... bila nak pakai lipstik pun cantik jer.... I LOVE LIP MASK!!! muahhh..
Okaylah cukup setakat ni i share dengan you all ekk.. nanti i share lagi.. BETAPA PENTINGNYA MENCUCI MUKA SETIAP HARI! muahaha,.... bila ada kelapangan i share lagi oke...pstt.. nak tengok tak gi mana guper i masa pakai masker dan lip mask tu???? JANGAN PENGSAN!!!! DAN TOLONG JANGAN KETAWA BERGULING DI LANTAI... JANJI TAU... TU... tu..
1
2
3
4
5
6
7
8
9
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
*PENGSAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!*
udah ler tu... jangan di tenung lelama.. tu bukan gambar asli hahaa.. tetiba.. 
jagalah penampilan diri anda... ianya amat penting bagi diri kita dan juga demi menjaga kesejahteraan hidup bersama insan yang kita sayangi...:):)
jumpa lagi di lain segmen!!!!!
sebelum TATA.. jengah-jengah ler blogs diary hidupku itu... selepas ketiadaan PA.. I SEMAKIN HEBAT OKE! GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR.... MIOW....:):):) RUTIN HARIAN BIG MOMMA...:)

 TATA!!!

shahriah abdullah... mencatatkan sesuatu... BERSAMBUNG...

No comments: