SHASHA SUKA AWAK JUGA!

Saturday, March 26, 2011

SHASHA SUKA PETUA.... BERSIKAT DAN BERCERMIN.....

SHASHA SUKA PETUA.... 
BERSIKAT DAN BERCERMIN.....

Assalammualaikum semua... ahah! kan i dah kata.. blogs ni akan sentiasa di UPDATE jika ada peluang.. jika berpeluang ler dan jika ada terlebih masa lapang heee.. so hari ni i nak story mory kat You all... kaum hawa jerk yang singgah ni kan??? alah kalau ada kaum Adam.. selamat datang ler jugak ekk.. ekk... nama pun BLOGS... tak kira ler sesiapa pun yang menjengah ke BLOGS SHASHA SUKA ni.. Shasha ucapkan jutaan terima kasih kerana sudi bertandang. Okay.. sebelum i melalut lebih panjang lebar sehinggakan ada yang menguap tu hah! itu tandanya anda kekurangan OKSIGEN...:):) info benar oke.. bukan borak kosong aje ni hee..
Okay.. ni nak ler share petua yang sering shasha amalkan selama ini.. walaupun i di lahirkan selepas zaman perang jepun hahaa.. i tetap mengamalkan petua nenek moyang i tu ekk.. AL-FATIHAH untuk semua yang telah kembali KEPADA YANG MAHA ESA...
Okay sambung lagi cerita... biasa ler.. i kalau menaip ni mesti ada iklan sekali ekk.. hahaa. takut you all mengantuk! hee... kalau terasa mengantuk.. buat macam ni.. duduk dan bangun berkali-kali ke tandas! muahahaa...
Tu dia.. comey aje cermin muka tu kan??? siap ada stand lagi you.. so cermin tu boleh di dudukkan atau di pegang aje tangkainya.. i beli cermin tu RM5 satu ekk.. siap dapat.. percuma... sikat! pun comey-momey.. tu.. tu....
NGKO... ni kan Shasha promosi cermin dengan sikat ke haper???? hehe.. kata excercize... i tahu kaum hawa memang suka cerita cenggini gaya.. cutekan cermin dan sikat tu??? berwarna-warni dan comey lotey! SHASHA SUKA!!

DAN SEKARANG BARU LER CERITA PUN BERMULA....
AL-KISAH... PETUA BERSIKAT DAN BERCERMIN...

Cerita pasal sikat dulu ler ekk.. okay... you all semua sikat rambut guna sikatkan?? takkan guna GARFU pulak yer tak??? okay.. cerita bersambung..
Petua ni i dapat dari Arwah Nenek i dulu ekk.. masa hayatnya dulu... i memang manja dengan Arwah Nenek i tu tau.. i panggil Arwah Nenek i tu TOK SIREH.. hehe sebab dia suka makan sireh. So setiap pagi masa nak ke sekolah tadika.. comey tau i masa tu hehe.. pastukan.. Arwah Nenek i ler yang sikat dan ikatkan rambut i ekk.. masa sikat tu.. dia selalu pesan kat i.. walaupun masa tu i baru berusia 6 tahun... cenggini ARWAH NENEK I PESAN EKK.. KIRANYA PETUA LER NI.. 'ESOK KALAU DAH BESAR.. KALAU NAK GUNA SIKAT BIAR YANG SEMPURNA.. JANGAN YANG DAH RONGGAK MACAM GIGI NENEK TAU CU..' macam tu ler Arwah Nenek i cakap ekk..  i pun tanya.. entah pelat ke tidak i tak ingat.. tapi i memang masih ingat PESANAN DAN PETUA ARWAH NENEK I TU EKK.. tu.. tu cenggitu gambar sikat rambut yang telah ku humban dan ku kais semula untuk kujadikan contoh di BLOGS! hahaa.. SHASHA SUKA!!
HAH! tu dia... kononnya lah... kalau kita gunakan sikat rambut yang ronggak macam di atas tu.. katanya.. 'NANTI HUTANG TAK PUTUS-PUTUS' hah! cenggitu ler cerita dan petuanya ler... **PENGSAN** tetiba terasa macam tak nak dah guna sikat..patut laa... bil api dan air nak kena bayar tiap bulan! muahahaa... POYO! betul ke ekk??? betul ler agaknya.. namanya pun petua.. nak percaya boleh.. tak percaya pun suka-suka hati ler ekk..~WALLUALAM~ pada pendapat i lah kan.. KALAU GUNA SIKAT RONGGAK! macam mana nak disisir rambut tu.. korang cuba bayangkan... sikat tu ronggak di tengahnya.. pastu ko sikatkan rambut tu... tepi jerk kemas.. tengah kusut masai!!! hahaahhahaaa!!!! Istaghfar bebanyak.... SHASHA SUKA!!!
SEKARANG KITA cerita pulak pasal cermin... MEMANG PETUA NI I IKUT SAMPAI SEKARANG! muahahahaha... dan selalu jugak ku langgar pantang larang dan petua ni ekk.. hahaa.. dah tu kalau tengah malam di ajak mengeteh dek dak shelly dan keluarga.. takkan ko pakai lipstik dengan bercerminkan tapak tangan hahaa.. aduhaii SHASHA SUKA BETUL!

Petua bercermin... ELAKKAN BERCERMIN selepas maghrib.. yakni di kala senja dan bulan menunjukkan wajahnya... KONONNYA.. kalau kita bercermin malam kala... wajah kita jika di pandang orang.. DARI JAUH NAMPAK CUN!!! GILERRR!!! BILA DAH DEKAT... MAK AII!! PAK AII!! yaaaa.. hamfuNNnn... eh yer ker???? korang cuba tengok muka korang sekarang kat cermin... kalau berseri dan cun tu.. hah! hentah-hentah.. hahaa... petua ini i dapat dari AYah mertua i ekk. sampai laa dia sihat lagi dah 90 tahun usia dia dan giginya tetap utuh dan cukup! ko bayangkan! nak percaya ke tidak tu???? uishh menyeramkan ekk.. i ikut petua tu.. walaupun sering terpandang dan sengaja kupandang  cermin yang sebesau alam kat tepi corner bilik i hahaa.... psstt.. cermin yang secomey idak di atas tu... duduknya di hadapan...... i ni aje...ekk.. depan i aje ni.. tepi PC i!!! hahaa... mau taknya sambil menaip dok menyengih sesorang ni tak ku jenguk! esok nak alihlah cermin comey tu... hahaa.. tetiba ekk.. SHASHA SUKA!!! 

Okay pada pendapat i.. orang dulu-dulu tak bagi bercermin di kala malam menjelma bukan apa.. di suruhnya korang mengaji! bukan bercermin kutis jerawat nu hah! ahaa... aduhaii....
SHASHA SUKA!!!
OKAY LER.. rasanya cukup dulu i share dengan you all.. ekk.. nanti i share lagi dan lagi... INSYALLAH... ingat... TANPA PETUA... TIADA ORANG BARU SEPERTI KITA.. PETUA AMAT BERGUNA UNTUK KITA JADIKAN PANDUAN DAN AMALAN.. JANGAN PERCAYA KEPADA AMALAN YANG KARUT-MARUT... DAH SYIRIK TU NAMANYA.. APA pun hanya sekadar berkongsi sahaja.. petua orang dulu-dulu... ada banyak lagi petua.. nanti i share oke...:):) TERIMA KASIH YANG SUDI MENJENGAH BLOGS SHASHA SUKA!!  I SUKA YOU ALL JUGAK!!!

TATA!!!

Shasha SUKA....:):):) bersambung.................................

No comments: