SHASHA SUKA AWAK JUGA!

Thursday, March 24, 2011

SHASHA SUKA... HANDBAGS!!! DI SEBALIK KISAH SI HANDBAGS...:)


SHASHA SUKA... HANDBAGS!!! 
DI SEBALIK KISAH SI HANDBAGS...:)

Muahaha... seperti yang dijanji-janjikan... yER KER?? eHH.. Yer ler kot hahaa.. okay sebelum apa-apa.. ni nak beritahu awal-awal.. tiada niat riak, menunjuk atau berbangga diri.. kerana.. anda tidak akan berjumpa dengan handbags berjenama CHANNEL atau pun LV... SEGALANYA YANG SHASHA SUKA!! HOBI LER TU NAMANYA EKK... so untuk segmen kali ini i hanya akan share dengan you all segala handbags yang berada di dalam satu almari... ada dua almari ekk.. telah ku bongkar, ku kais dan ku geledah semua isi di dalamnya... kerana apa??? ahah! kerana i sedang mencari sesuatu yang amat BERNILAI DAN BERHARGA.. dan tidak di ketahui kemana telah ku letakkan BENDA BERNILAI DAN BERHARGA tu ekk... so sambil menggeledah tu tompang ler sekaki... handbags yang ada ni.. adalah antara handbags yang baru di tukar pakai dalam beberapa bulan ini.. so jangkaanku pasti barang yang ingin ku cari itu pasti akan ku temui di sebalik rimbunan dan timbunan handbags yang umpama... 'SAMPAH KE NI??' tu dia... sekali Pak Habibi melazer ekk.. i mengemas tengahari tadi dalam bilik opis i... segalanya berlaku dalam bilik opis i yang sesak! luas terbentang ahaaaa... nak tahu i nak cari apa??? kita cari sama-sama ekk.. ekk.. macehh semua.. kerana sudi bertandang ke BLOGS SHASHA SUKA!!!

PENCARIAN BERMULA.. SATU-PERSATU KU GELEDAH DALAM HANDBAGS DAN APA JUA SEGALA BEGS TU EKK...:):)
tu dia timbunan segala jenis beg... dari satu almari sahaja.. kiranya yang di tukar, capai, cempak bila nak menjengkit! bila dah kehilangan barang.. maka akan ku kais macam sampah! sampah???
yer sampah! BEBaRANG yang entah hape-haper kat dalam segala begs yang ada tu ekk.. nanti i asing-asingkan bebarang tu.. tengok nanti terjumpa ke idak ekk... sekarang nak story dulu pasal beg-beg i yang hentah bila ke masa agaknya ku beli hahaa...
 Antara koleksi... beg make-up... segalanya ku bubuh di situ kalau nak menjengkit atau out-stations... bila balik dari menjengkit.. segala barang yang ada dalam tu.. tak ku keluarkan.. dan memacam telah dijumpai ekk... *SAMPAH TISU DAN RESIT* paling banyak dijumpai hahaa...
 Beg Make-up yang i sering gunakan kalau out-stations.. sebab keras dan banyak compartment.. i like... mahal jugak tu.. tapi memang berbaloi.. kalau kena hempap pun barangan make-up i tak hancur atau penyek! muahahaa..
 ELIZABETH ARDEN make-up case... siapa pernah terbaca N3 sebelum ni.. ini hadiah dari seorang kawan baik i... merah my fav keler.. dan terbaru.. so belum lagi di gunakan.. termasuklah alatan make-up yang complete set tu ekk.. simpan elok2 sayang sangat ni..:)
 Kalau jalan dekat-dekat ini antara beg make-up yang i selalu guna.. walaupun dia bukan fav i ekk.. sebab besar dan banyak compartment.. sebab tu je...:)
 Beg Thailand... murah jerk tu.. RM8 satu ekk.. ada beberapa kaler yang i ada.. suka bawak beg ni sebab mampat jerk kalau isi beberang.. nak isi sampah amat terhad sebab tu i suka hee..:)
 Beg menjengkit kalau nak tengok wayang atau outing dengan gengs di rumah ni ekk.. tetapi satu jerk fav i... yang tu..
 MNG... ringkas, kemas, padat dan cantik! i love this bags... tengok tu compartment yang boleh di isi dengan segala barang! muahaha. dan ku temui banyak tisu dan resit di dalam beg itu oke hahaa..
 SEED.. beg terpakai.. i beli di sini >>> CAR BOOT SALES DI PERLING..:)
baru jerk di beli minggu lepas, dan tak pakai lagi sebab beg tu beg terpakai haha... murah jerk ekk.. masih elok dan cantik.. RM10 tak boleh di tawar hahaa...
MY FAVS... bags... beg di atas tu paling i suka kalau nak menjengkit ke luar... sling bags.. mudah, ringkas, nampak kecik.. tetapi boleh isi banyak sampah sarap  di dalamnya hahaa..
OUTING BAGS... i suka beg ni sangat-sangat! ke mana i pergi bersama beg tu.. mesti ada orang tanya.. cantiknya.. beli di mana?? alahaii beg tu murah jerk ekk. i beli di deretan kedai handbags di TESCO.. RM60 kot... glitz lagi you...:):) dan tahan lama.. dan boleh isi sampah sarap lebih muai di dalamnya haha... especially tisu tandas! hah! ko aiii..:):)
 My favs... sampai dah berlapok dah beg tu ekk.. beg tu kulit tau... pun kalau i pakai beg ni ramai yang menanya.. ranggi gitukan? cayang beg ni.. lama dah tak ku pakai... sob.. sob...
RED KELER... pasal tu jerk i suka beg ni.. tak suka pakai sebab berat ko! lenguh bahu kalau bawak berjalan.. dan sebab i suka LOVE tu.. ada diomond lagi you.. pun murah jugak...:)
RED KELER... lagi.. i suka sebab berkilat dan nampak begitu sofistikated.. i beli ni khas masa nak pergi dinner di Singapore.. pastu tak pakai lagi dah.. sebab.. sebab i selalu ke pasau! giler ke haper nak ke pasau pakai beng kilat cenggitu.. pun murah jugak tu...
SEMBONIA... handbags ni i beli.. sebab.. sebab.. banyak kocek satu hal.. dan i beli beg ni sebab nak pergi UMRAH.. SOON... DOAKAN YAA..:):)
COACH.... beg ni i pakai masa pesta buku sedunia di PWTC pada tahun lepas APRIL 2010.. bersempena SERIBU RINDU UNTUKMU.. NOVEL I YANG KE 6.. kiranya hadiah untuk diri i ler ni hehe...:):) 
 Banyak-banyak beg sandang.. beg ni ler yang i suka.. sebab keler merah satu hal.. sebab dia comey.. dan ramai yang suka.. terutama dak shelly adik i tu.. selalu dia usap-usap beg i tu ekk hahaa..
Agaknya sebeb warna beg tu kot.. i beli.. tak pernah pakai pun.. next!
Beg ni dapat free sebab beli alatan jagaan kulit di Etude.. dapat free.. beg ni pun dak shelly rajin mengusap ekk..:):)
HARLEY-DAVIDSON limited aditions.. hadiah dari sepupu...:):) lama dah kukerjakan beg ni ke hulu ke hilir.. sekarang tidak lagi.. kesian kat dia.. masa untuk di jadikan koleksi sahaja..:)
BEG GATEY... haha. sebab berkilat dan mengerlap! tersilap pakai masa tu ingat lagi.. balik dari outstations terus ke pasar malam.. bukan main ramai yang menegur.. silaulah kak long! haha. so beg ni hanya akan di pakai waktu tertentu sahaja dan semestinya tidak akan di bawa ke pasar malam... murah aje beg tu.. RM30..
I LIKE THE COLOURS only... bila di pakai lembik beg tu.. kalau pakai dengan jeans memang nampak ranggi.. isi sampah sarap pun muai ko hahaa....
Love this bags.. cute dan simple.. pernah pakai 3 kali sahaja.. sebab takut kotor.. putih ler katakan hehe.. murah jerk tu..
MY FAV BAGS... silang.... agaknya i suka beg dari jenis kain kot dan bersilang.. nampak macam ganas gitu hahaa...
LIKE THE COLOURS yang terjuntai-juntai tu... cantik dan memang sesuai kalau nak membuat urusan di bank hahaa...
 BEG LUNYAI... ingat lagi beg ni i pakai masa ESQ training selama 3 hari.. BAYANGKAN LER SEGALA HAPE-HAPE ENTAH KU ISI.. PENCUCI MUKA, SELIPAR MALAYSIA, TELEKUNG, BUKU, PANJANG KATA SEGALA KEBENDA LER!!! sampai tercabut lengan beg tu ekk. NOW... dah jadi koleksi sahaja..:(
JIMMY CHOO... RED KALER... and HONG KONG MALI!! i like this beg lama dah tak guna.. sebab dia telah ku gunakan seteruknya sebelum ini.. masa untuk dia berehat.. dua tahun kot dia dah berehat.. tak per rehatkan lama sikit haha.. kalis air tu oke...:)
CHI HUA HUA bag haha.. sebab dia cinonet dan comey...:):) tak pernah guna.. entah bila ler nak di guna..:) 
NOTE BOOK BAGS...:):) nampak baru aje tu kan??? ada cerita di sebalik bags tu semua ekk..

biasalah, bila outstation baru di bawa note book i tu ke mana-mana i pergi.. dan bag di atas tu langsung tak berkesempatan nak kuguna selalu.. nak tahu kenapa??? setiap kali outstation Pak Habibi yang akan angkut beg tu so dia TAK HINGIN!!!!!! NAK BAWAK BEG WARNA PINK, HELLO KITTY SEGALA!!! ATAU BERBELANG MACAM ZEBRA TU EKK.. Fuhh... sabar aje i ni tau... so korang fikir ler sendiri...:(
DINNER bags... jarang di guna.. dan ada lagi beberapa koleksi.. di almari satu lagi... dan terus terang i paling tak suka dinner bag... penggunaanya terhad.. cantik aje lebih! nak isi sampah sarap terhad oke! hahaa..
FINALLY!!!!!! DAH TERJUMPA APA YANG INGIN KU CARI!!!!! SYUKUR ALHAMDULILLAH... TU.. TU.. beg tu ler yang i cari-cari...... lega rasanya...:):):)
Ianya.. comey dan kecik cenonet....
murah dan dari jenis canvas.. kedai RM5 kot i beli beg ni ekk.. tetapi bukan kerana harga atau kualitinya.. ini yang ku cari!!!!
INTERNATIONAL PASSPORT!!!! yer ini ler yang i cari-cari sejak seminggu lalu... dan disini rupanya dikau wahai passport!! kalau tak..jumpa... nampaknya... tak bercuti ler i ekk.. ke mana??? nanti i share di sini >>> MELANCONG DAN MELENCONG MEMANG HOBI UTAMAKU
ALHAMDULILLAH.. DAH JUMPA!!!! uishh.. belum habis lagi.. jom kita kemaskan dulu.. asing-asingkan dulu segala timbunan sampah sarap yang i korek dari beg-beg di atas tu hah! apa yang i jumpa???
DAH MACAM CERITA MUSANG BERJANGGUT... ku kais satu persatu... dan ku asingkan.. yang mana sampah, ku humban!!!
YEAHH.... yeahh ada sampul raya!!! berkebat dan berisi ko!!! kenapa ler i boleh cuai cenggini ekk... kalau tak dah boleh tambah koleksi bag hahaa..
TU DIA HASIL korek-korek dalam setiap celah beg! $$$ ADUHAII.. syyy.. jangan beritahu anak i tau haha.. duit raya Princess Nellysha ni i rasalah.. dan you all rasa.. patut masuk tabung Nelly atau tabung i??? hahaa.. shasha suka!!!
DAN LAIN-LAIN LAGI BARANG YANG KU KOREK.. TELAH DI JUMPAI... LIPSTICK... ACCESORIES YANG BERTIMBUN!! TISU MUKA, TISU LAP TANGAN, TISU TANDAS HAHA... PEN BERBATANG-BATANG, BUKU NOTA, BUSINESS KAD, ASMAL-HUSNA...:):) POWDER... BERUS GIGI, UBAT GIGI, UBAT GEGAT HAHAA.. DAN MEMACAM LAGI LER... aduhaii.. settle satu perkara.. selepas i bongkar dan geledah tu.. hah! tiba ler masa nak kena menyusun dan mengemas pulak!!! tunggu.. lain segmen.. i nak share dengan you all.. perabah make-up i yang.. yang.. tarik nafas dalam-dalam... yang mana tak nak tu.. i akan berikan pada Neng Naya my PA sebab dia akan pulang ke Indon tidak lama lagi.. huk... huk... SEDIH BETUL LAA...:(:(
Sampai ke temu di lain segmen.... memang i tengah sibuk mengemas segala apa yang ada di dalam almari tu.. sebab tak lama lagi nak menjengkit ke suatu destinasi.. my PA dah nak balik Indon dan New PA akan muncul tidak lama lagi.. so segalanya nak kena kemas kinikan agar jangan tercari-cari selepas ini... **LEPAS NI.. setiap barang yang ku bubuh dalam bags yang kuguna tu nanti nak ku KEMAS KINIKAN TERUS... yer ler tu haha.. Insyallah.. amalkan disipline.. Insyallah segalanya berjalan dengan lancar.. wallahualam..:):)

Jumpa lagi nanti... segmen seterusnya.... SHASHA SUKA MAKE-UP!! ehh yer ker?? atau masukkan dulu N3.. SHASHA SUKA... ACCESORIES???  ATAU SHASHA SUKA KASUT??? hentah ler.. tunggu aje ler ekk... memang tengah mengemas ni.. i akan snap dan share dengan you all oke.. ingat tanpa niat menunjuk atau berbangga diri.. kerana semua yang ada di dalam BLOGS SHASHA SUKA INI ADALAH BERKAITAN DEGAN HOBI KU... ULANG SEKALI LAGI.... H.O.B.I... dan jangan risau i tak ada kereta Ferrari dan Porcshe yang i boleh jadikan koleksi dan share di blogs ni muahahaa.. kerana SHASHA hanya insan biasa.. sama seperti insan yang lain.. cuma dia ada perangai pelik... BANYAK BENDA YANG DIA SUKA!!! salam sayang dariku untuk kaum HAWA... take care..:):)

TATA!!!

Shahriah Abdullah Novelis.. mencatatkan sesuatu.. BERSAMBUNG....

No comments: