SHASHA SUKA AWAK JUGA!

Friday, March 25, 2011

SHASHA SUKA.... KOLEKSI MAKEUP ~ FUNGSI MASKARA DAN MAKEUP REMOVER


SHASHA SUKA.... MASKARA SILKY GIRL AND MAKE UP REMOVER

Assalammualaikum.... wah ketemu lagi kita lagi ekk.. ekk.. WAH! kengkawan semua ni ada pengumuman sikit ni ekk.. MULAI HARI INI YAK NI... 26 HB MARCH 2011... BLOGS SHASHA SUKA INI AKAN SENTIASA DI UP DATES! ITU PUN KALAU ADA CERITA YANG I SUKA... KALAU TAK DE.. GI JENgah blogs masakan itu yang ini >>>> MY KITCHEN MY COOKING MY RESIPES memang ler sentiasa ber UPDATED hehee.. okay hati ini terpanggil untuk berkongsi kepada semua kaum HAWA.. terutamanya.. KAUM ADAM.. ini bukan BLOGS yang sesuai untuk anda... muahahaaha... kerana mulai hari ini akan ku kongsikan kepada semua SEGALA INFO TENTANG APA KE BENDA YANG I SUKA DAN MUNGKIN JUGA YOU ALL SUKA... yang mana tak suka sila DATANG LAGI DAN LAGI SINGGAH DI BLOGS SHASHA SUKA NI EKK... mungkin masa tu ada segmen yang anda suka hehee...:):) kerana blogs ini bukan untuk MENUNJUK-NUNJUK ATAU SIAPA PALING HEBAT.. tetapi.. SEGALA HOBI YANG SHASHA SUKA... dan juga apa jua tips kecantikan atau fesyen... WALAUPUN I TETAP CENGGITU jerk rupanya... dan fesyen pun ala-ala jerk giteeeww.. yang penting BLOGS NI KHAS UNTUK ANDA WAHAI TEMAN-TEMAN WANITAKU SEKALIAN ALAM..:):)

DAN.... AKAN share juga tips bagaimana nak make-up ala-ala SHASHA SUKA!! MUAHAHA... sabor jer laa ekk.. macam ler ko tu cantik benau! (i ler) tak per yang penting SHASHA NAK SHARE JUGAK DENGAN YOU ALL segala apa yang SHASHA AMALKAN SELAMA INI... (disebalik make-up) hahaa tanpa make-up aje kusam aje ko wajahku ini... namun tetap tidak berputus asa.. ko tampalkan aje dengan bedak sejuk tiap pagi aje memang berseri ler muka tu nanti.. air sembahyang pun PENYERI wajah...paling UTAMA tu ekk...:):)
SO SEKARANG NI YOU ALL DAH TAHU LER EKK.. BLOGS SHASHA INI KHAS KUTUJUKAN BUAT KAUM HAWA...:):) nanti i share memacam lagi hobi TERHANGIT i tu ekk.. sekarang ni nak cerita dengan you all... semalam... yakni 25 HB MARCH... hah! cerita baru lagi ni ekk.. i pergi ler menjengkit ke MATTA FAIR Johor Baharu DI DANGA CITY MALL... saja jerk tengok ada tak tiket ke AFRICA yang murah untuk di beli hahaaa.. pastukan terima panggilan... ada jemputan hari jadi anak saudara dah remaja dah anak saudara i tu ekk.. so terfikir nak mencari alatan make-up khas untuk remaja... i ni masih di bawah kategori remaja ke tak ekk???? muaahhaa... pastu terus ke WATSON... cari punya cari.. dah terjumpa!!! belikan anak saudara tu SILKY GIRL punya compact powder dan lip gloss cherry... i like.. dan anak saudara i tu lagi ler like.. HAPPY BIRTHDAY AMALINA...:):)

PASTUKAN....
Biasalah... nak juga merasa jadi remaja yer tak! muahaha.. maka terjumpalah.. sesuatu yang amat ler MURAH DAN BERBALOI untuk ku tambahkan ke dalam koleksi make-up ku... apa dia??? WAH! tu dia... ada offer ko! BUY 1 GET 1 FREEE... muahaha.. i paling ler suka bab-bab beli satu percuma 1 ni ekk... BUY MASKARA SILKY GIRL.. PERCUMA GENTLE EYE MAKEUP REMOVER!!! YAHOOO!!! BEST! BEST!!!
tu dia... MASKARA SILKY GIRL... tetiba terasa macam gegirl jerk cenggitu ekkk... perasan! haha... sebelum ni tak pernah cuba.. so now nak ler mencuba.. udah ler murah, besar, panjang, keras! i like! SHASHA SUKA!!! SUKA!!!
UDAH LER TU! percuma eye makeup remover!!! sejengkal besar botol tu ekk.. I KALAU BERMAKEUP mana boleh tak de makeup remover.. macam rasa tak sempurna hidup ku... RASA  KESAT JE PIPIKU ITU.. MACAM BERKARAT PUN YAA HEHE.. boleh giteeewwww....:):)
muahahaa.. tahu tak... puan-puan dan cik dara sekelian.. dengan hanya RM19.90! anda telah save RM9.90!!! itu yang tertulis di kotak tu ler hahaa.. so harga untuk dua barang yang comey dan cantik tu... hanya..hanya RM19.90!!!!!!!!!!!!!!!!! yahooo.... aduhaii...poyo jerk ko shasha.. SHASHA SUKA OKE..:)  ni namanya syiok sendiri ni hehee.. tak per asalkan i telah berjaya menjimatkan wang di tabungku itu... kerana sebelum ini...
i MENGGUNAKAN EYE MAKEUP REMOVER BERJENAMA... ELIZABETH ARDEN, ESTEE LAUDER, MAYBELINE DAN MARY KAY! mahal ko.. jadi bila dah tahu SILKY GIRL ni lebih murah dan sesuai untuk para remaja yang GEGIRL macam i ni haha.. lega rasanya.. jimat belanja! cewahhh.. yer ler tu..:):)

**TIPS** SENTIASA AMALKAN MENCUCI MAKEUP, BIBIR DENGAN MENGGUNAKAN MAKEUP REMOVER.. DAN JANGAN DI CUCI DENGAN SABUN BEGITU SAHAJA.. dengan adanya MAKEUP REMOVER.. cucian bakian makeup di pipi dan di bibir lebih bersih dan tidak terpendam dan ianya akan menjadi sel kulit mati.. dan kulit akan kelihatan kusam dan tidak bermaya.. dengan adanya makeup remover.. nak mencuci muka pun lebih mudah...:):) selamat mencuba dan mengamalkan hari ini jugak! jangan lupa facial cotton tau!**
dan SEBELUM INI.. i telah menggunakan dan mengkoleksikan beberapa jenis MASKARA.. MAC, AVON, ELIZABETH ARDEN, LANCOME DAN SEKARANG BERTAMBAH SATU LAGI koleksi... SILKY GIRL khas untuk... REMAJA VATERAN SEPERTI i... SHASHA SUKA!! pedulik hape! hehe..

**TIPS** MASKARA~ tujuannya menambahkan ketebalan dan melentikkan bulu mata.. dengan sapuan di atas bulu mata.. mata akan kelihatan lebih besar dan bundar.. lebih dari itu tak ada! bulu mata kelihatan lebih kemas dan lentik.. nanti i share tips macam mana nak guna dan simpan maskara lebih tahan lama.. nanti-nanti ler ekk. memadailah anda ada sebotol maskara yerk.... jangan ikut macam i.. hehe.. sebab i memang suka mengkoleksi apa jua barang! bukan membazir ekk.. tetapi SHASHA SUKA!! itu sahaja..:)***

Okaylah.... nanti i share lagi ekk... tentang makeup, cara menggayakan makeup, cara memakai lipstik dan memacam lagi ler.. walaupun i tak seteror mana pun.... TETAPI... I BERKURSUS UNTUK BELAJAR ILMU MAKEUP-MAKEUP NI OKE.. SIAP BERSIJIL LAGI.. walaupun sijil tu tak boleh di gunakan untuk INTERVIEW di mana-mana PUN!! hahaa... ingat satu sahaja... JAGALAH PENAMPILAN ANDA.. KERANA ORANG AKAN MENILAI ANDA DARI PERTAMA KALI MEREKA MELIHAT ANDA... DAN.. DAN... MEREKA MENILAI KITA DARI LUARAN DAN BUKAN DARI DALAMANNYA.. THINK ABOUT IT!!!.. BETAPA PENTINGNYA.. MAKEUP-MAKEUP SEGALA!!!

SEE YOU SOON...:):) TAKE CARE...:):)

shasha suka.... apa????? tunggu akan kongsikan kepada anda semua... lagi.. dan lagi.. jangan jemu jengah di blogs SHASHA SUKA YAA...:):):)

**rahsia peribadi*** i kumpul duit syiling dalam tabung.. bila dah penuh duit syiling tu.. i akan agihkan apa kebenda makeup yang kurang...:):) tu jerk.. kerana suamiku paling tidak akan menyokong bila tiba bab makeup segala!!! hee.. *rahsia*

TATA!!!

No comments: