SHASHA SUKA AWAK JUGA!

Sunday, July 22, 2012

Pertama Kali Seumur Hidup Pakai Tudung Bawal Ya, Gitewwww


Assalammualaikum... Selamat berpuasa teman-teman sekelian alam :D

N3 kali ini bukan yang terbaru.. telah berlalu hampir seminggu :D
Di mana i telah menghadiri kursus
'SEHARI BERSAMA NOVELIS'
yang telah di anjurkan oleh pihak
BUKU PRIMA @ Grup Karangkraf
bertempat di Auditorium Karangkraf

Pada 14HB Julai 2012

tepat jam 8:30 pagi ~ 6:30 petang




gambar di atas itu adalah meja tempat i duduk.. :D
selain ada tags nama i.. wah dapat gula-gula dan juga sebotok air mineral :D

semua peserta dapat sebotol air mineral dan beberapa biji gula-gula tetapi i punya darabkan dengan dua apa yang kengkawan penulis i dapat :))
nak tahu kenapa???


ya, penulis bernama AMER MUKHLIS tidak hadir dan semua hak miliknya di atas meja telah menjadi milikku yang abadi :))
 mintak halal aje ya dik.. membazir tak bagus kan kan... ya giteww..
dan semuanya selesai selang 6 jam berkursus :D


keadaan di laluan sekitar ke dewan auditorium...


baru tiba dan mulalah berposing... dengan rakan penulis dan juga bos besar kami :))
dari kiri... Kak Kamsiah Abu.. dengan gelaran glamournya Nek Cun! 
Hajah Sri Diah...
i ler tu.. :D
Kak Ila penulis tersohor...:)


"Besarkan sikit mata tu kak!"

wahhh giteew ku besarkan bijik mataku itu..:) 

sesi bergambar untuk profile tu yaa.. :D

i mengenakan sepasang baju kurung songket dan juga mengenakan tudung bawal dari kain kapas Jepun, import mari.. bersulam dan bertatahkan batu lip lap ya giteeew.. di tempah yaa... :)


"Kak cuba tengok sana.."

yaa dan sesuka hati i nak posing cenggitu gaya :))


ya, begitewww keaadaan juru photo profesional masa nak ambil gambar i yerk..
apa kess?? sampai mencangkung gitu gaya??
mungkin sebab i pendek kot! :))


Jamuan yang terhidang di sebelah pagi... perghhh masa ni i memang lapar giler :D


i makan 2 keping karipap.... sedap ngko aii... :D


mee hoon ni memang sedap! i tambah 2 kali tanpa segan dan silu...
dengan motto.. sayang tak habis membazir :))


Posing secara menggedikz bersama penulis2.:)


Pelbagai perkara di bincangkan.. dan pelbagai ilmu yang kami raih...
terima kasih pihak Buku Prima @ Grup Karangkraf


Kusyuk tu yaa.... jangan ler ko kacau.. kang tersalah tekan..
masa kursus ni sebelah petang selepas makan tengahari..
lepas makan terus solat ke surau nun jauhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh di seberang sana..
dan i peserta paling lewat masuk..

boss i sound..

"Apasal lambat?"

i jawab...

"Doa panjang lebor boss.." :D


Ada lebih 35 novelis yang hadir... dan ada hadiah misteri rupanya..
i tak sangka dapat you... hadiah kategori apa?
tu nanti i share kat blogs penulisan i ya... sabor... :D


adik-adik Buku Prima yang kusayangi..:)

dan mereka bertiga itu adalah adik-adik yang bersama-sama dengan i sejak tahun 2006 Buku Prima di tubuhkan..:)


tu dia tudung bawal yang buat julung-julung kali seumur hidup ku pakai.. apasal?? hentah.. tangan tergatal nak memakai walaupun tudung bawal adalah koleksi yang banyak tergantung dalam almari tudung i... dan pada 14hb Julai 2012 tudung bawal baru ku pakai...
sampai ada yang menegur..

"Cantik tudung bawal ni.. lain kainnya.. ada berbatu dan manik"

dan ada juga yang cakap macam ni..

"Kak Sha banyaknya pakai jarum?"

dan ada juga yang cakap macam ni...

"Kami dah tak pakai tudung bawal kak.."

jawapan yang i jawab buat semua soalan di atas...

"Baru pertama kali pakai, guna lebih 6 jarum peniti untuk semat agar tudung tu tak bergerak!"

dan tahukah anda semua.. pada hari itu i sakit tengkok! sebab...

Kepala aje pusing bila nak toleh kiri dan kanan.. leher tetap tegak! takut tudung turut sama bergerak!

:)) :)) :))

lecehhh lerrr... nanti nak cuba pakai lagi tudung bawal tu :)

sekian laporan untuk kali ini.. kisah panjang lebar akan i updatekan di blogs penulisan i ya...

Assalammualaikum...

TATA!!

8 comments:

dapurCikWan said...

akak...cun! macam ustazah ;)) cikwan dari dulu sampai sekarang setia dengan tudung bawal tau..memang tak pakai sangat tudung2 jenis lain... tp cikwan suka tgk kak sha yg ropol2 atas kepala tu... cute je ;))

Sari Yusa Ibrahim said...

Salam, Kak Sha, gambar last tu macam penyanyi nasyid Al-Jawaher.. gitewwwwwww ;-))))

dapurCikWan said...

akak...cun! macam ustazah ;)) cikwan dari dulu sampai sekarang setia dengan tudung bawal tau..memang tak pakai sangat tudung2 jenis lain... tp cikwan suka tgk kak sha yg ropol2 atas kepala tu... cute je ;))

Salmi Khairil said...

tudung cantik kak..memang pun kadang kalau saya pakaia tudung bawal jenuh control kepala takut tudung gerak sekali..last2 sekarang tudung sarung jer senang,,

Shahriah Abdullah Novelis said...

Hehehe... terima kasih di atas komen.. baru ku tahu betapa lecehhnya pakai tudung bawal lah hadoiiii.. tapi nampak ayu gitewww dan gedikzz jugak muahhaahaa

~azillakhalison~ said...

kak..nampak lagi tembom bom bom..tapi cantik..sesuai jugak..hehe

Shahriah Abdullah Novelis said...

Azilla betul akak semakin tembam dan gems sekarang ini hahahahahaha

~azillakhalison~ said...

haha...ngaku sndrii ye...