SHASHA SUKA AWAK JUGA!

Monday, November 5, 2012

Update Pokok Kacang Panjang


Assalammualaikum.... :)

Apa khabar semua? sihat dan ceria hendaknya ya... ;)

Okay nampak tak kacang panjang yang sedepa lebih tu?

tu dia... hasil tanaman Pak Habibi TembamBOM i... dah membuahkan hasilnya...

dan Aliff Bom! BOM! i jadikan props i di celah pokok kacang panjang yang segau dan bugau tu :D


tu dia... dari jauh dah nampak terjuntai-juntai...


panjang dan segar! i loikeeee.... :)


panjang-panjang!


sampai mencecah ke tanah.... :D


petik dan patahkan.. pastu kunyah!

perghhh rangup sangat!



buah yang pertama Pak Habibi tak kasi petik..


ada dalam dua batang yang di biarkan.. nanti boleh di jadikan benih... :)


kacang panjang muda.. lagi 2-3 hari dah boleh petik... :)


yang atas para pun bukan main segar...
berselirat....


dan terjuntai-juntai gitewww... 

lebornya muka aliff! :))


lagi terjuntai celah para :D

masa snap gambar ni i duk bawah para.. sambil mendongak :D


panjang!!!! lebih sedepa panjangnya.. 

petik satu jadikan sayur goreng! :))

Aliff cakap cukup untuk dia sorang :D


awwww!!!! ;))

hasil petikan kami pagi tadi...

i gorengkan dengan cendawan waduhh.. enak dan rangup!


nampaknya sebulan dua ni manjang makan kacang panjang aje ler jawabnya yaa...

hulurkan juga ke rumah jiran kanan dan kiri...

bagi keluarga terdekat.. :D

sekian N3 kali ni...

sambung nanti....

Assalammualaikum..

TATA!!

4 comments:

shazrina said...

makin bom bom laa alif ..meh kite cubit sikit boley? geram plak tengok :) ..alaahai byknye kacang panjang kak sha, pos ler ke sg buloh ni sket ..hihi

Shahriah Abdullah Novelis said...

Alif memang maintain tembamBOM!! foreva hehe.. kalau dekat memang akak hulur barang 10batang cukup tak tu? :D

Anis Syazwani Anis said...

syok laa tengok aunty punya kebun. especially pokok ceri and pulasan tuu. aunty tinggal kat mana? kat Malaysia pun pokok ceri berbuah tuu.

Anis Syazwani Anis said...

syoknyaa tengok kebun aunty. especially pokok ceri and pulasan tuu. abah saya pulak suka sangat buah ceri. selalu beli kat supermarket. aunty tinggal kat mana? kat Malaysia pun pokok ceri tumbuh tuu.