SHASHA SUKA AWAK JUGA!

Sunday, October 21, 2012

Update Kebun Mini 21 Oktober 2012


Assalammualaikum... selamat bersantai hujung minggu :D

Update terkini Kebun mini i tepi rumah tuu...

21 hb Oktober 2012..... :D

Awal pagi bangun... sebelum lalat terbang.. terus ke tanah sebab takut hujan turun... :D

Nanti tak dapat nak snap gambar untuk tatapan you olls dan untuk simpanan i juga.. itulah gunanya blogs... umpama diary bergambar.. i like... ;)


Pokok strawberry i yang masih kekal tergantung bawah pokok limau kasturi :D

cadang nak buat pondok khas untuk dia je.. ehh.. rasanya sesuai di situ.. so i biarkan je tergantung ala-ala terkonteng-konteng giteewww... :D


tiap hari berbuah tak berhenti....

lambat sikit petik kena makan dengan burung!

tak pe.. tak pe... ;)


hehehe... cutekan?

ala-ala kerepot aje giteeww... :D


esok dah boleh petik ni..

kalau hujan alamatnya sedekah ajelah pada sang burung... ;)


Nampak tak?

semakin lebat berbunga dan semakin lebat berbuah... ;)

pulak musim hujan sekarang ni.. semakin segar nampaknya... :D

UPDATE POKOK CERI


Nampak tak tu???

semakin lebat berbuah dan masak ranum... yummehhh :D


tu dia banyak berbuah.. kan kan.... :D


musim hujan i tak dapat nak membelai pokok2..

ada buahnya yang rosak.... dan nampak tak sebiji tu dah gugur... kena makan dengan burung :D



tu yang gugur kena makan dengan burung...

UPDATE POKOK TERUNG




banyak berbuah... slim je terung i.. tak macam i.. lebor macam buah pelam :))

UPDATE POKOK KACANG PANJANG


dah melilit sampai ke atas para yang Pak Habibi i buat.... suka betullah! :D


pokok kacang panjang dah berbunge :D

tak lama lagi tu adalah hasilnya.. nanti i update lagi ehh.. :)


Pokok daun sadri... tanam guna biji...

ada banyakkkkk naaaaaaaaaaaaaaaa.... dalam pasu.. ;)


pokok kacang bendir.. ;)

ada lebih 40 pokok yang telah di pindahkan ke tanah... ;)


Labu! :))

tengah musim... di meja dapur... ;)


musim hujan... apalagi tidur... :D

Tunggu update roses garden i ehh...

jumpa nanti..

Assalammualaikum...

TATA!!

2 comments:

zures said...

Salam. Nak tanya kat mana beli pokok strwberry n cerri tu...minat lak nak tanam.

Shahriah Abdullah Novelis said...

Waalaikumsalam Zures.. okay boleh beli dikedai nursery yang menjual pokok2 bunga dan tanaman... macam yang i tanam tu tempah... datangnya dari Thailand... :) tunggu N3 seterusnya pokok epal pulak yaa... ;)